UWAGA!!!
Na środę do przeczytania „Janko Muzykant”
Tekst prześlę Wam dziś w załączniku
Klasa VI – 4 maja - poniedziałek
Piszemy w zeszycie numer lekcji, datę 4 maja
Temat: Przypominam sobie, kim był Henryk Sienkiewicz?
- Na początek przeczytaj list.
Kochana szóstoklasistko / kochany szóstoklasisto
Może Ci się wydawać, że strasznie dużo zadaję pracy. Przemyśl jednak, czy na pewno masz rację. Gdy chodziłaś/chodziłeś do szkoły, większą część zadań robiliśmy w klasie. Do domu były tylko zadania utrwalające – czasem trochę więcej, czasem trochę mniej. Teraz musisz sam zdobyć wiedzę, którą podawałam Ci „na tacy”. Dlatego niektórym wydaje się, że mają więcej zadawane niż kiedyś.
Jednak wynika z tej sytuacji jedna korzyść – robicie się przez to bardziej samodzielni. Pomyślcie, że ze wszystkiego można wyciągnąć jakieś korzyści.
- Dlatego dziś znów praca samodzielna – trzeba zrobić notatkę o Henryku Sienkiewiczu. Pomyśl, w jaki sposób to zrobisz? Masz szeroki wybór.
- Możesz zrobić tradycyjną notatkę, czyli poszukać na Wikipedii informacji i przepisać
do zeszytu. Ale czy to ciekawe i atrakcyjne zajęcie??? - Możesz wykonać mapę myśli – o!!! to już więcej wymaga kreatywności!!!
- Możesz zrobić lapbooka
- Możesz zrobić prezentację
- A może sama / sam wpadniesz na jakiś inny pomysł???
Cokolwiek byś nie wymyśliła / wymyślił – będzie dobre. Ale trzeba to przesłać do mnie. Ja obejrzę i ocenię. Oczywiście – im bardziej pomysłowa notatka – tym ocena wyższa.
Zachęcam teraz do pracy – 40 minut to dużo czasu.
I czekam na Twoją pracę.Do wtorku do 15-ej. Przesłane prace w późniejszym czasie tracą pół oceny, np. zamiast 5- postawię 4+.
POWODZENIA
A w środę – mały samosprawdzianik – ile zapamiętałam / zapamiętałem z „Janka Muzykanta”?
- Przeczytaj treść lektury z załącznika – to chyba 5 stron.
- Prześlę Ci we wtorek instrukcję do wypełnienia testu z lektury.
- Zastosuj się do poleceń z instrukcji. Jeśli miałbyś jakiś kłopot, to zadzwoń do mnie wcześniej – 604-77-67-84
- A w środę o godzinie 8.00 (bo przecież od ósmej zaczynamy zajęcia!!!) – bądź gotowy do rozwiązywania testu. Myślę, że 20-30 minut to aż za dużo czasu, ale dam Ci szansę na rozwiązanie.
Oczywiście – ja nie sprawdzę, czy uczciwie i samodzielnie rozwiązujesz test. To Ty musisz sam w swoim sumieniu zdecydować, czy rozwiążesz sam – czy z pomocą…
Klasa VI – 6 maja - środa
Napisz w zeszycie numer lekcji, datę 6 maja
Temat: Sprawdzę się, ile zapamiętałem z treści lektury „Janko Muzykant”
1. Wejdź na pocztę i odczytaj maila.
2. Otwórz załącznik i rozwiąż test postępując według instrukcji.
3. Odeślij test do mnie.
Klasa VI – 7 maja - czwartek
Napisz w zeszycie numer lekcji, datę 7 maja
Temat: Świat przedstawiony noweli „Janko Muzykant”
1. Pamiętasz, co to jest nowela i jakimi cechami się charakteryzuje?
2. Jeśli nie pamiętasz – sięgnij do zeszytu z klasy V. Tam przy okazji omawiania „Katarynki”
wyjaśnialiśmy sobie to pojęcie.
3. Teraz zobaczysz, dlaczego utwór „Janko Muzykant” jest nowelą.
4. Otwórz załącznik1
5. Przeczytaj głośno i ze zrozumieniem informację.
6. Ostatni akapit notatki z załącznika dotyczy budowy noweli – pogrubioną czcionką
zaznaczyłam nazwy poszczególnych elementów budowy.
7. Możesz wydrukować i wkleić do zeszytu. Jeśli nie masz takiej możliwości – przepisz.
8. A teraz zastanów się, gdzie i kiedy toczy się akcja noweli „Janko Muzykant”
9. Jacy bohaterowie się pojawiają?
10. Z jakimi wydarzeniami mamy do czynienia.
11. Czas na notatkę!!!
12. W tym celu otwórz załącznik2, załącznik3
13. Przeczytaj głośno i uważnie notatki znajdujące się w tych załącznikach.
14. Jeśli masz możliwość wydrukowania – możesz to zrobić i wkleić do zeszytu. Jeśli nie –
przepisz starannie notatkę.
Klasa VI – 8 maja - piątek
Napisz w zeszycie dwa numery lekcji, datę 8 maja
Temat: Problematyka noweli Henryka Sienkiewicza. W jaki sposób prowadzona jest narracja
w utworze?
1. Co to znaczy problematyka utworu?
To znaczy, o czym autor mówi do czytelnika, jaki problem porusza w utworze, na co chce
zwrócić uwagę, do czego skłonić odbiorcę?
2. Zastanów się teraz i odpowiedz sobie – co zwróciło Twoją uwagę podczas czytania tego
utworu? Co Tobą wstrząsnęło? Jaki problem zauważyłaś / zauważyłeś? Co dotknęło Cię
w szczególny sposób?
3. Jeśli już przemyślałaś / przemyślałeś problem, to otwórz teraz załącznik PROBLEMATYKA
UTWORU.
4. Przeczytaj go głośno ze zrozumieniem.
5. Jeśli masz możliwość wydrukowania – to zrób to i wklej, jeśli nie – przepisz notatkę do
zeszytu.
6. Nadszedł czas na narratora. Zastanów się, kim jest narrator? W jakiej postaci występuje?
W której osobie prowadzi narrację?
7. Jeśli już przemyślałaś / przemyślałeś, to teraz otwórz załącznik NARRACJA.
8. Przeczytaj głośno i ze zrozumieniem.
9. A teraz wklej do zeszytu notatkę lub napisz ją odręcznie.
10. Na zakończenie napisz kilka (6-7) zdań o swoich odczuciach po przeczytaniu noweli.
Możesz wspomóc się pytaniami z punktu 2.