6.05.2020r.
Edukacja polonistyczna
Przeczytaj głośno wiersz N. Usenko „Drzewo”. Podręcznik strona 8
Odpowiedz na pytania”
Jaka sytuacja została przedstawiona w wierszu?
Co się przyśniło osobie mówiącej w wierszu?
Co obiecywał stary dąb?
Rozmowa w wierszu, czy opowiadaniu to dialog. Zwróć uwagę, w jaki sposób zapisany jest dialog w wierszu.
Czy znajdujesz jeszcze inne zalety drzew w codziennym życiu ludzi i zwierząt?
W zeszycie ćwiczeń na stronie 6 uzupełnij ćwiczenie 1.
Teraz przypomnij sobie zasady pisania listu.
W liście umieszczamy miejscowość i datę, czyli miejsce gdzie i kiedy piszemy list. Nie możemy zapomnieć o nagłówku! Zapisujemy go dużymi literami. Potem treść listu, ale każdy zwrot grzecznościowy, którego użyjemy zapisujemy dużą literą. Na koniec pozdrowienie i podpis autora listu. Brak podpisu oznacza, że list jest anonimem.
A teraz uzupełnij ćwiczenie 2 na stronie 6.
Wykonaj kolejne ćwiczenia: 3 i 5 na stronie 7. Zdania z ćwiczenia 3, zapisz w zeszycie do języka polskiego.
Edukacja matematyczna
Ćwiczenia w dodawaniu sposobem pisemnym w zakresie 1000.
Przeanalizuj treść i sposoby rozwiązania w zadaniu 1 na stronie 39.
Rozwiąż zadanie 2 strona 39 w podręczniku – obliczenia zapisz w zeszycie przedmiotowym.
W zeszycie ćwiczeń rozwiąż zadanie 1 na stronie 53.
Zadania z treścią.
Rozwiąż zadanie 3, podręcznik strona 39. Rozwiązanie zapisz w zeszycie.
W zeszycie ćwiczeń rozwiąż zadanie 2 i 3, na stronie 53.
Zadanie 4, z gwiazdką, na stronie 39 w podręczniku, dla chętnych. Chociaż mam nadzieję, że wszyscy spróbują obliczyć przykłady z zadania.
Edukacja przyrodnicza
Obejrzyj prezentację:
https://www.youtube.com/watch?v=mMYaZTvR5uU
Przeczytaj informacje o znaczeniu lasu na stronie 9 w podręczniku.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Które opisane funkcje lasu mają wpływ na klimat Ziemi?
Do czego ludzie wykorzystują drewno?
Jak długo rośnie las?
Czy jest konieczność dbania o lasy i powiększania zasobów leśnych?
Jakie są zasady właściwego zachowania się w lesie?
Czy drzewa mogą chorować? - uzupełnij ćwiczenie 4 na stronie 7 w zeszycie ćwiczeń.
Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
O rośliny w klasie i w domu. Zadania dla klasy trzeciej 7 maja
Edukacja polonistyczna
Jak zachowuje się przyjaciel zwierząt i roślin? - burza mózgów:
nie łamie gałęzi, nie śmieci, nie depcze trawników, nie niszczy roślin, nie płoszy i nie krzywdzi zwierząt, nie niszczy mrowisk, nie dotyka ptasich gniazd, jaj, piskląt, nie hałasuje w lesie, segreguje śmieci, dba o rośliny w klasie i w domu.
Przeczytaj głośno opowiadanie W. Widłaka „Co to za księga?”, podręcznik strony 13-14.
Na podstawie przeczytanego opowiadania krótko na pytania pod tekstem.
W zeszycie ćwiczeń wypełnij ćwiczenia od 1 do 4.
Otwórz podręcznik na stronie 15 – utrwalanie umiejętności stopniowania przymiotników. Przeanalizuj ćwiczenie 1. Uważnie przeczytaj treść niebieskiej ramki.
Zgodnie z poleceniem wykonaj ćwiczenie 3.
Potyczki Ortograficzne – ćwiczenie 1 strona 15.
Edukacja matematyczna
Doskonalenie umiejętności odejmowania sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
Podręcznik, strona 41 - przeanalizuj treść i sposób rozwiązania zadania 1. W pisemny zapis odejmowania wkradł się błąd. W rzędzie setek zamiast małej jedynki powinna być mała 2. Opis nie ma błędu. Powtórz sposób sprawdzania odejmowania poprzez dodawanie.
Zadanie 2 - oblicz przykłady i i sprawdź w zeszycie.
Rozwiąż pozostałe zadania - 3 i 4.
W zeszycie ćwiczeń, rozwiąż wszystkie zadania ze strony 55.
Edukacja muzyczna
Posłuchaj piosenki „Pan komputer”. Nutki i tekst piosenki znajdziesz na stronie 64.
https://www.youtube.com/watch?v=a_29Eh9Dtlw
Zaśpiewaj 2-3 razy piosenkę i rozwiąż rebus w ćwiczeniu 2 na stronie 65
Przeczytaj treść żółtej ramki, obejrzyj ilustracje.
Jeżeli masz ochotę posłuchaj:
Antonio Vivaldi, Koncert Cztery pory roku, wykonanie Jean Michel Jarre
muzyka epoki baroku – instrumenty elektroniczne
HYPERLINK
08.05.20r.
Materiały do pobrania w załączniku