20.04.2020
Temat: Gdzie szukać dobroci?
Podręcznik str.182- przeczytać wiersz J.Papuzińskiej " Pytania".
Na polecenie 1,2,4 odpowiedzcie sobie ustnie. Aby było Wam łatwiej podaję pytania pomocnicze:
- Co to jest dobro?
- Czy dobroć to dobra, czy zła cecha?
- Czy potrafię być dobry?
- Kogo mogę nazwać dobrym człowiekiem?
- Dlaczego dobroć jest ważna i potrzebna ludziom?
Zwróćcie uwagę na ilustrację zamieszczoną obok wiersza i zastanówcie się nad jej związkiem z treścią wiersza.
W zeszycie zapiszcie sobie takie stwierdzenia:
Dobroć to dobre serce, uśmiech i przyjaźń.
Dobroć mieszka w ludziach. Jest w naszych sercach.
Polecenie 5 wykonać w zeszycie.
21.04.2020
Temat: Co nazywa przymiotnik i jak się odmienia?
Podręcznik str.208
Poznajemy kolejną, po rzeczowniku, część mowy- przymiotnik.
Ważne: Zapoznać się z informacjami z niebieskich ramek i zapamiętać!!
Polecenie 1a,2a,4 wykonać w zeszycie. W poleceniu 2b chodzi o to, że przypadek obu wyrazów tworzących związek oraz liczba się zgadza. Polecenie 5 wykonać w zeszycie i przesłać do sprawdzenia do piątku 24.04. Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.54-58 i przesłać do sprawdzenia do 26.04
W razie pytań lub wątpliwości jestem do waszej dyspozycji.
22.04.2020
Temat: Kochać, wymagać, akceptować.
Podręcznik str.175. Przeczytać tekst " Tajemnica Matyldy" A. Czerwińskiej- Rydel.
Polecenie 1a wykonać ustnie. Polecenie1b wykonać w zeszycie.
Polecenie 3a,b także wykonać w zeszycie. Do wykonania polecenia 3a,b posłuży wam cytat z tekstu: "...Po prostu kochać, wymagać i akceptować, to trzy rzeczy, które potrzebne są dziecku. No i jeszcze najważniejsze- czas. Trzeba mieć czas na kontakt z dzieckiem, rozmowy i zabawy z nim...(…) Trzeba zawsze zastanowić się, co jest w życiu najważniejsze. Czy to, żeby dziecko ma kolejną zabawkę, czy to, żeby miało przyjaciela w rodzicu, który ma dla niego czas."
23.04.2020
Temat: Eksperci o potworach.
Podręcznik str.179. Przeczytać tekst " Mała encyklopedia domowych potworów I i II "S. Marijanovica.
Polecenie 1 wykonać ustnie. Polecenie 2 i 6 wykonać w zeszycie.
Z Załącznika wybierzcie sobie kartę z postacią jednego z potworów domowych i zabawcie się w eksperta, który ma wystąpić na sesji naukowej(wypełniamy kartę). Osoby, które mają możliwość wydrukowania karty pracy, wklejają ją do zeszytu ( przy tym temacie lekcji).
Temat: Na wspólnym podwórku- uczymy się rozwiązywać konflikty.
Podręcznik str.214
Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracji zamieszczonej w podręczniku. Jak pewnie zauważycie, przedstawione są tam sytuacje, które ukazują relacje między dziećmi.
Niektóre z tych sytuacji powodują konflikty. Jak sami wiecie, konflikty wynikają z różnicy zdań, temperamentów i osobowości. Nie muszą jednak kończyć znajomości czy pogarszać relacji między dziećmi. Trzeba nauczyć się je rozwiązywać. Trzeba zająć odpowiednie stanowisko wobec zaistniałej sytuacji konfliktowej i tak dobrać słownictwo, aby łagodziło emocje uczestników.
Przykłady sytuacji konfliktowych między uczniami, które są typowe, ale też możliwe do rozwiązania:
- ktoś pożyczył jakąś rzecz i nie oddał jej na czas lub ją uszkodził,
- ktoś kogoś zranił słowami, obmówił, wyśmiał,
- ktoś nie spełnił oczekiwań drugiej osoby, np. nie pomógł, nie zaangażował się w grę, zabawę.
Waszym zadaniem będzie zapisanie w zeszycie rozmowy między skłóconymi kolegami/koleżankami, a osobą ,która próbuje ich pogodzić i proponuje rozwiązanie trudnej sytuacji. Możecie skorzystać z wymienionych przeze mnie przykładów takich sytuacji.
Wykorzystajcie sformułowania podane w ramce w poleceniu 4a.