UWAGA!!!
Czytamy lekturę obowiązkową pt. „Katarynka”.
Treść lektury można znaleźć wpisując w wyszukiwarkę tytuł z dopiskiem „treść”. Wtedy otwiera się treść książki – najczęściej w PDF.
Lektura nie jest gruba, można ją wydrukować, jeśli ktoś nie lubi czytać z komputera. Oprócz tego można znaleźć audiobooka i patrząc do tekstu – słuchać jednocześnie treści.
ZACZYNAMY W ŚRODĘ
Zobaczymy też, czy uważnie przeczytaliście lekturę. Sprawdzicie się za pomocą testu, który Wam wyślę w środę wraz z instrukcją, jak go rozwiązać.
W środę mamy j. polski na czwartej godzinie lekcyjnej – wyślę Wam ten test o godzinie 10.30. Rozwiążecie go i odeślecie mi do godziny 11.30. – bądźcie w gotowości.
Klasa V – 20 kwietnia –poniedziałek
Piszemy w zeszycie numer lekcji, data 20 kwietnia
Temat: „Dieta cud, w domu głód” – czytamy tekst Krystyny Drzewieckiej i przypominamy sobie,
w jaki sposób zapisujemy przepisy kulinarne.
UWAGA!!!
Dziś trochę pracy i rozmowy z rodzicami lub innymi dorosłymi, którzy są w domu
- Otwieramy najpierw załącznik do tematu
- Rozwiązujemy rebus
- Kto ma drukarkę – może wkleić rysunek do zeszytu, a pod spodem napisać rozwiązanie.
- Kto nie ma drukarki – pisze w zeszycie tylko rozwiązanie.
- Porozmawiajcie z rodzicami lub z innym dorosłym, co znaczy powiedzenie, które jest rozwiązaniem rebusu.
- Otwieramy podręczniki na stronie 257
- Czytamy bardzo uważnie tekst pt. „Dieta cud, w domu głód”.
- Wykonujemy pisemnie w zeszycie zad. 1 str. 258
- Przeanalizujcie zad. 2 str. 268 – przeczytajcie uważnie ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA
i przedyskutujcie z dorosłymi, czy jadłospis chłopca był zgodny z podanymi zasadami.
10. Napiszcie w zeszycie odpowiedź do zad. 3. str. 258
11. Przeczytajcie bardzo uważnie zawartość żółtej tabeli ze str. 259
12. Poszukajcie jakiegokolwiek przepisu kulinarnego i przyjrzyjcie się jego budowie.
Składa się z dwóch części:
- składu produktów potrzebnych do wykonania dania
- sposobu wykonania
- oczywiście, przepis powinien mieć tytuł oraz dobrze by było, aby zapisać przybliżony czas wykonania.
13. Teraz wykonajcie zad. 5 str.259
Klasa V – 21 kwietnia – wtorek
Piszemy w zeszycie numer lekcji, data 21 kwietnia
Temat: Jesteśmy dziennikarzami i uczymy się odróżniać fakty od opinii.
- Otwieramy podręczniki na stronie 266
- Czytamy zamieszczone informacje w tabelkach.
- Wykonujemy zad. 2 str. 267 – przepiszcie zasady do zeszytu.
- Czytamy bardzo uważnie żółtą tabelę ze str. 267
- Wykonujemy zadanie 4 str. 267 – ponumerujcie zdania i wpiszcie je do zeszytu. Przed numerem zdania zostawcie nieco miejsca, aby można było wpisać literę „F” lub „O”, co będzie oznaczało „fakt” lub „opinia”.
- Obejrzyj w telewizji jakiś program informacyjny i zapisz w zeszycie chociaż ze dwa nazwiska dziennikarzy lub reporterów oraz napisz, czym się zajmują i dla kogo pracują.
PRZYPOMINAM – JUTRO „KATARYNKA”
zadania na 22-24.04.2020r.
w załącznikach