kl.2 -poniedziałek 20.04.2020
Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę, niż słyszę
Cel:
- przeczytasz wiersz
- nauczysz się wybranej zwrotki na pamięć i ją zapiszesz
- wykonasz ćwiczenia ortograficzne
- wykonasz wiosenną gałązkę
Edukacja polonistyczna
1.Przeczytaj głośno wiersz pt,,Budki, dudki,bieg i śnieg”- podr. Str.56
2.Wyszukaj najzabawniejszą zwrotkę i naucz się jej na pamięć
3.Zapisz wyuczoną zwrotkę z pamięci w zeszycie(zapamiętaj wszystkie trudności ortograficzne)
4. Wykonaj ćwiczenia w pisaniu wyrazów, w których inaczej zapisujemy niż słyszymy
5.Wykonaj zadania nr 1,2,3,4,5 z zeszytu ćwiczeń na str.64
6.Wykonaj zadania z ,,Potyczek ortograficznych” str.58
7. Wykonaj teraz wiosenną gałązkę z dostępnych w domu materiałów. ( dla chętnych)
- naszykuj niewielką gałązkę z dowolnego drzewa
- wycinaj z bibuły lub kolorowego papieru kwadraty, trzeba je zmarszczyć i przykleić lub przymocować miękkim drucikiem do gałązki
- następnie wytnij i przymocuj do gałązki listki
Wtorek- 21.04.2020
Zaczynamy nowy krąg tematyczny- RADOŚNIE I BEZPIECZNIE
Temat dnia:Lubimy żartować
Cel:
- Wypowiesz się na temat wysłuchanego wiersza
- uzupełnisz tekst z wyrazami z ,,h''
- rozwiążesz zadania wymagające ważenia ,
Edukacja matematyczna
Dzisiaj musisz poprosić o pomoc rodziców!!!
1.Pomyśl do czego potrzebna jest waga i jakie wagi znasz?
2.Jeśli posiadacie w domu wagę szalkową to poproś rodziców, żeby pokazali ci odważniki, zważ za pomocą tych odważników kilka produktów spożywczych.
3.Teraz wykonaj zadania w podręczniku na str 26.
4. Przyjrzyj się odważnikom i zapamiętaj je.
5.Wykonaj zadania 1- zapisz w zeszycie i zapamiętaj informację z ramki.
6.Wykonaj z zeszytu ćwiczeń na str.39 zadania nr 1,2,3
Edukacja polonistyczna i społeczna
1.Pomyśl -czy każdy żart jest zabawny?Jakie żarty mogą sprawić innym przykrość?
2. Zastanów się co znaczą przysłowia ,,Jak ty komu, tak on tobie”,,Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe”
3.Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadanie 4 ze str.67 -ustnie
4. Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy ,,Prima aaprilis” w podręczniku na str 57- czytając zapamiętaj opisane w wierszu postaci i niezwykłe wydarzenia.
5. Odpowiedz na pytanie nr 1,2 po wierszem.
6.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń n a str.66 zadanie nr 1.
7.Wykonaj zadanie nr.5 ze str.67
8.Zadanie dla chętnych- nr.2 str 66
9.Rymujemy i ,,h'' piszemy- wykonaj zadania z podręcznika na str.58. Zapamiętaj wyrazy z ,,h”.
kl.2- środa - 22.04.2020
Temat: Mój dobry i zły dzień
Cele:
- przeczytasz wiersz
- dowiesz się kim jest optymista i pesymista
- wypowiesz się na temat wiersza oraz na temat zachowania optymisty i pesymisty
- napiszesz opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej
- rozwiążesz zadania matematyczne wymagające umiejętności praktycznych
Edukacja polonistyczna i społeczna
1.Zastanów się co wpływa na twój dobry nastrój, a co wpływa na twój zły nastrój.
2. Podaj przykłady sytuacji, które wywołują dobry i zły nastrój.
3. Podaj przykłady niemiłych wydarzeń, które dobrze się skończyły.
4. Odpowiedz na pytanie : Czy dana sytuacja wywołuje taki sam nastrój u wszystkich osób? Od czego to zależy?
5.Przeczytaj wiersz w podręczniku ze strony 59 ,,Czemu wróbelku?
6.Odpowiedz na pytania nr.1,2 pod wierszem.
7. Wyjaśnij, kogo nazywamy optymistą na podstawie zachowania wróbelka.
8.Zapytaj rodziców, jak nazwiemy osobę, która jest przeciwieństwem optymisty.
9. Zgadnij kto to mówi:(optymista czy pesymista)
- Pada śnieg, na pewno się przeziębię.
- Idziemy do kina, pewnie film będzie nudny.
- Na jutro wiersz na pamięć, na pewno szybko się nauczę.
10. Zastanów się, dlaczego warto być optymistą?
11. Wykonaj zadanie nr.1,2 ,3 z zeszytu ćwiczeń na stronie 68.
12.Powtarzamy i uczymy się pisać opowiadanie.
13.Wykonaj zadanie w podręczniku na str.60
- Zapamiętaj wyrazy, które pomogą ci określić czas i następstwa czasowe np. pewnego dnia, w środę rano, najpierw, następnie, potem, po chwili, później, na koniec- będziesz wykorzystywać je w opowiadaniu.
- Zwróć uwagę z ilu części składa się opowiadanie.
ZAPAMIĘTAJ
W każdym opowiadaniu musi być
1.WSTĘP
2.ROZWINIĘCIE
3.ZAKOŃCZENIE
- Opowiadanie musi posiadać tytuł.
- Zastanów się, co powinny zawierać poszczególne części – w tym celu odczytaj pytania przy każdej części.
- Przeczytaj zgromadzone słownictwo- po prawej stronie ilustracji.
- Opowiedz ustnie przygodę Helenki na podstawie historyjki obrazkowej i słownictwa.
- Napisz w zeszycie opowiadanie. (Najdłuższą częścią w opowiadaniu będzie -rozwinięcie)
- Możesz zacząć tak:
1. W środę rano..., albo Pewnego dnia... TO BĘDZIE WSTĘP
2. Po chwili... , Później..., ,Następnie... - TO BĘDZIE ROZWINIĘCIE
3. Na szczęście..,Dzięki temu zdarzeniu.., .- TO BĘDZIE ZAKOŃCZENIE
Opowiadanie proszę przesłać do sprawdzenia do piątku 24 .04.2020
Edukacja matematyczna
1.Wykonaj zadania nr1,2,3,4 z zeszytu ćwiczeń na stronie 40
2. Lekcja dodatkowa z matematyki- Wykonaj quizy na eduelo -matematyka/miary i pomiary/ciężar.Wybierz kolegę lub koleżankę i stocz pojedynek na wiedzę z tego działu.
czwartek -23.04
Temat: Bezpiecznie na rowerze
Cel:
- przeczytasz wskazany tekst i ocenisz zachowanie bohaterów
- wypowiesz się na temat wyposażenia roweru i zasad obowiązujących rowerzystę
- wykonasz obliczenia rachunkowe
Edukacja polonistyczna
1. Przeczytaj tekst w podręczniku na str.62-63,,Dla kogo ta ścieżka?
2.Odpowiedz na pytania nr.1,2,3 pod tekstem.
3 Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str.69 zadania nr1
4. Budowa roweru- obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U
5. Wykonaj zadanie nr.2 na str.69
6.Zasady poruszania się na drodze rowerem- obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=M-j_5LD6GOI
Edukacja matematyczna
1.Wykonaj zadania nr.1,2,3 i zadanie nr.4 -ustnie w podręczniku na str.28
2.Wykonaj wszystkie zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 41.
kl.2- piątek 24.04.2020
Temat:Co zrobić gdy zdarzy się wypadek?
Cel:
- wysłuchasz tekstu i ocenisz zachowanie bohaterów
- weźmiesz udział o w rozmowie o wzywaniu pomocy
- wykonasz ćwiczenia językowe
- przypomnisz numery alarmowe i sposoby wzywania pomocy
- wykonasz projekt edukacyjny z przyrody
Edukacja polonistyczna i społeczna
1. Przeczytaj tekst w podręczniku na str.64 pt.,,Bardzo ważny telefon”
2.Odpowiedz na pytania pod tekstem nr.1,2
3. Wykonaj zadanie nr1 z zeszytu ćwiczeń na str 71.
4.Zapisz w zeszycie numery alarmowe do wszystkich służb.
5. Zastanów się jakie informacje są ważne, gdy wzywamy pomoc.
6. Wyobraź sobie,że dzwonisz pod nr alarmowy 998. Przeprowadź z mamą lub tatą rozmowę telefoniczną, w taki sposób jakbyś rozmawiał z dyspozytorem.
7. Przypominamy wiadomości dotyczące przecinków. Odpowiedz na pytania:
- Przed jakimi wyrazami stawiamy przeciek?
- Jakie znaki stawiamy na końcu zdania?
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 71zadanie nr.2- ustnie wszyscy, dla chętnych w zeszycie.
- Wykonaj zadanie nr 3.
8.Zapoznaj się z zasadami udzielania pierwszej pomocy- podręcznik str. 66-67. Postaraj się je zapamiętać.
9. Obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo
Edukacja przyrodnicza
Praca na zaliczenie z przyrody- projekt miesięczny..
1. Wykonaj doświadczenie z zeszytu ćwiczeń na str.70. Posadź w dwóch doniczkach jednakowe roślinki- jedną w piasku, drugą w ziemi z ogrodu. Postaw je w jasnym i ciepłym miejscu, podlewaj. Obserwuj co się będzie działo z twoimi roślinkami. Rób notatki na kartce. Zdjęcie roślin i twoje notatki przyślij 25 maja 2020 do sprawdzenia.(jeśli przyjdziemy do szkoły to pracę sprawdzę w klasie).