Poniedziałek 30 marca 2020r.
Edukacja matematyczna
przeanalizuj zadanie 1 ze strony 22 w podręczniku,
następnie rozwiąż zadanie 1 ze strony 26 w zeszycie ćwicz,
wróć do podręcznika, przypominam, strona 22 i przeanalizuj zadanie 2 i rozwiąż zadanie 3 w zeszycie przedmiotowym,
na koniec rozwiąż zadnie 2 i 3 w zeszycie ćwiczeń.
Do sprawdzenia , proszę prześlij stronę 26 z zeszytu ćwiczeń.
Edukacja polonistyczna
zastanów się i napisz w zeszycie przedmiotowym do języka polskiego, odpowiedź na pytanie zadane w ćwiczeniu 1 na stronie 48 w zeszycie ćwiczeń,
głośno przeczytaj tekst na stronach 42-43 w podręczniku pt: Zaproszenie do galerii sztuki.
Spróbuj krótko, ustnie odpowiedzieć na pytania 1, 2 i 3 – pytania znajdują się pod tekstem
na pytanie 5 odpowiedz w zeszycie przedmiotowym, zgodnie z poleceniem: dwie, trzy zasady.
Do zadania 4 wrócimy innego dnia.
W zeszycie ćwiczeń uzupełnij ćwiczenie 2 i 3 na stronie 48, kropka w zadaniu 3 – zeszycie przedmiotowym, ze strony 49 uzupełnij ćwiczenie 4, 5 i 6, a ze strony 50 ćwiczenie 7 i 8. Kropka w zadaniu 8 – dla chętnych.
Do sprawdzenia prześlij napisane ćwiczenia w zeszycie przedmiotowym.
Wtorek 31 marca 2020r.
Edukacja matematyczna
rozwiąż zadanie 1 strona 23 w podręczniku, z kropką – licz w pamięci,
w zeszycie przedmiotowym wykonaj obliczenia z zadania 2 strona 23, zapisuj działania w taki sam sposób jak we wzorze ze strony 22,
rozwiąż zadanie 3 w podręczniku, postaraj się policzyć w pamięci,
w zeszycie ćwiczeń rozwiąż zadania 1, 2 i 3.
Wróć do podręcznika, na stronę 23 i rozwiąż ostanie 4 zadanie, z treścią – licz w pamięci,
i w zeszycie ćwiczeń również zadanie 4 i z treścią.
Edukacja polonistyczna
przeczytaj tekst w podręczniku ze strony 44 pt: Historia fotografii
na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij ćwiczenia 1, 2, 3 i 4, w zeszycie ćwiczeń na stronach 51 -52. Kropkę z ćwiczenia 2 wykonaj w zeszycie przedmiotowym. W ćwiczeniu 4 kropka tylko dla chętnych.
Edukacja plastyczna
„Możemy podziwiać obrazy, które podobnie jak zdjęcia przedstawiają ludzi i miejsca, wiernie odtwarzając rzeczywistość, a także obrazy, na których artyści swoje przemyślenia i emocje wyrażają za pomocą barwnych plam, linii i kształtów.”
Narysuj lub namaluj własny obraz w podobny sposób. Nadaj tytuł swojej pracy.
Wszystkie prace z plastyki, techniki przyniesiecie do oceny, kiedy będzie nam dane wrócić do szkoły.
środa 01.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Przeczytaj głośno tekst R. Witka pt: Truskawa – podręcznik strona 45-46,
po lekturze, jeśli to możliwe poproś kogoś z domowników i porozmawiajcie o tym, na czym polega praca nad filmem i kto w niej uczestniczy.
Później uzupełnij ćwiczenie 1 wraz z kropką, strona 53
Następnie ćwiczenie 2 i 3. Nie zapomnij o kropkach!
Ćwiczenie 4 – dla chętnych.
Przejdź teraz do Potyczek Ortograficznych i uzupełnij ćwiczenia 2 i 3. Dobrze zapamiętaj zasadę pisania nazw zawodów.
Wróć do podręcznika, tym razem na stronę 47. Przeanalizuj treść ćwiczenia i wykonaj polecenie przypisane kropce. Jeśli będziesz mieć problem, podpowiedź znajdziesz w pomarańczowej ramce poniżej.
Wzorując się na ćwiczeniu 1, wykonaj w zeszycie przedmiotowym ćwiczenie 2.
W ćwiczenie 3 wykonaj ustnie zgodnie z poleceniem.
Prześlij wykonanie kropki z ćwiczenia 3 z zeszytu ćwiczeń, strona 54.
Edukacja matematyczna
Przeanalizuj zadanie 1 w podręczniku, strona 24 i zapoznaj się z treścią fioletowej ramki.
Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadanie 3 ze strony 24.
W zeszycie ćwiczeń rozwiąż zadanie 1, strona 28.
Wróć do podręcznika na stronę 24 i rozwiąż zadania 2 i 3. Postaraj się zrobić to w pamięci. Jeżeli masz kłopot, pisemnie.
Zeszyt ćwiczeń, strona 28 – rozwiąż pozostałe zadania: 2, 3 i 4.
Taki sposób dzielenia jest dla Ciebie nowy, możesz mieć problemy, Nie przejmuj się „Nie od razu Kraków zbudowano”, początki są zazwyczaj trudne. Poproś mamę lub tatę o inne przykłady i ćwicz!
czwartek 02.04.2020r.
Edukacja przyrodnicza
Uważnie przeczytaj tekst informacyjny ze stron48-49, a następnie przejdź do wykonania ćwiczeń 1, 2 i 3 ze strony 55 w zeszycie ćwiczeń.
Edukacja polonistyczna
Zgodnie z poleceniami wykonaj ćwiczenia 4, 5, 6, 7 i 8 ze stron 56-57. Zadanie 8 dla chętnych.
Prześlij wykonanie zadania 4 i 6.
Edukacja matematyczna
Dziś pracujesz wyłącznie w zeszycie ćwiczeń na stronach 29-30.
Rozwiązuj zadania w następującej kolejności 1, 2, 3, 8, 5, 9, 4. 6 i 7.
Edukacja muzyczna
Obejrzyj film – link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=W5dgRHiXoFI
piątek 03.04.2020r.
Zadania dla klasy trzeciej 3 kwietnia piątek
Edukacja polonistyczna
Rozszyfruj hasło – oblicz działania uporzadkuj wyniki od najmniejszego do największego i odczytaj hasło: 81 : 9 =(Z) 7 * 4=(U) 21 : 7=(M) 8 * 4=(M) 56 : 8=(U) 3 * 6=(E)
Odszukaj w Encyklopedii znaczenia tego słowa.
Przeczytaj tekst z podręcznika „Muzea dla wszystkich” strona 50.
Czy znasz inne muzea? Może niektóre zwiedzałeś?
W zeszycie ćwiczeń na sronach 58-59 wykonaj po kolei ćwiczenia od 1 po 4. Nie zapomnij o kropce w zadaniu 3.
Edukacja matematyczna
„Pomyślę i rozwiążę” rozwiąż zadania 1, 2, 3, 4 i 5 ze strony 31 w zeszycie ćwiczeń.
Edukacja informatyczna
Głowyłamanie – gry matematyczne. Praca z płytą.
Sudoku; gra polega na wypełnieniiiu pół kwadratu liczbami lub elementami tak, aby nie powtarzały się w żadnym rzędzie i w żadnej kolumnie.
Labirynt; celem gry jest przejście labiryntu i odnalezienie skarbu.
Matromino; w tej grze trzeba kierować spadającymi liczbami tak, żeby znalazły się na takich samych liczbach lub obok nich.
Wioślarze; zadaniem jest dopłynięcie do mety i rozwiązywanie po drodze działań matematycznych.