Drodzy uczniowie!
Chciałabym zapewnić Was o wsparciu, jakie może udzielić Wam pedagog: jeżeli macie jakiś problem, kłopot, z którym sobie nie radzicie, chcielibyście podzielić się swoimi obawami, troskami, a może i radościami i sukcesami, to jestem do Waszej dyspozycji. Na stronie szkoły jest udostępniony mój e-mail, na który proszę pisać o wszystkim, co Was nurtuje. Czasami ta droga komunikacji może okazać się prostsza i łatwiejsza. Nie zapominam o moich kochanych uczniach, z którymi prowadzę zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, dlatego w najbliższych dniach/ godzinach?/ zaproponuję Wam sposób zdalnej pracy, dlatego bardzo proszę o wysyłanie e-maili, a z pewnością z każdym się osobiści skontaktuję i ustalimy formę i sposób pracy.
Pozdrawiam Hanna Wasilewska
Szanowni Państwo!
W ramach zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne proponuję moim uczniom założyć kalendarz emocji, w którym samodzielnie lub z pomocą rodziców mogą każdego dnia zapisywać lub malować swoje uczucia, które im towarzyszyły danego dnia. Kalendarzem może być zwykły zeszyt, pomoże on dzieciom odreagować napięcia towarzyszące trudnej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, może też być też doskonałą okazją aby porozmawiać z rodzicami o swoich odczuciach, lękach, smutkach czy radościach. Proszę aby te kalendarze zachować i przynieść na zajęcia po ich wznowieniu.
Przesyłam również linki do treningu uważności i nauki radzenia sobie z emocjami.
Dla klas V – VIII: https://www.youtube.com/watch?v=hB54eD0T2gY
Dla klas 0 = IV: https://www.youtube.com/watch?v=QdNWszYUpwE
Jak rozmawiac z dzieckiem o koronawirusie? w załączniku
Pozdrawiam Hanna Wasilewska
Drodzy Rodzice, Opiekunowie, Uczniowie
Dziś proponuję Wam grę rodzinną, która pomaga tworzyć prawidłowe, pełne zrozumienia i bliskości relacje w domu.
Gra jest częścią większego projektu, w którym nie musicie brać udziału. Ten element (gra) jest darmowa i możecie w nią zagrać on-line.
Wymaga ona zaangażowania wszystkich członków rodziny. Zbliża, pomaga budować pozytywne relacje, wzmacnia więzi.
Zachęcam do udziału. Bądźcie ze sobą w tym czasie!
https://prawdziwyskarb.pl/online/
19.05.2020r.
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie korzystający z zajęć korekcyjno – kompensacyjnych!
Wszyscy zmagamy się z sytuacją związaną z epidemią koronawirusa w naszym kraju. My, nauczyciele zdajemy sobie sprawę, jak trudny jest to czas dla Państwa i naszych Uczniów, ile w nim niepokoju, problemów i trosk. Ale proszę pamiętać!
Teraz najważniejsze jest, abyśmy wszyscy dbali o zdrowie!
Bardzo istotne jest też to, abyśmy wspierali się wzajemnie i podtrzymywali pozytywną komunikację. Wypełniajmy dni aktywnością, która rozwija nas i utrzymuje psychiczną stabilizację. Zdalne nauczanie, które proponuje szkoła, jest nowym doświadczeniem w edukacji. Wszyscy się jej uczymy!
W ramach naszych zajęć proponuję uczniom ćwiczenia, które mogą wspomóc ich wszechstronny rozwój. Proszę Was bardzo – zachęcajcie swoje pociechy do wykonywania tych ćwiczeń, które przygotowane są w ciekawej formie.
Pamiętajcie, aby zasiadając do pracy skorzystać z przepisu na dobrą zabawę i naukę.
Drodzy rodzice!
Prezentuję Państwu pierwszą część zabaw dydaktycznych, w które możecie Państwo bawić się ze swoimi pociechami w zaciszu domowym. Dzięki tym zabawom usprawniamy percepcję słuchową, wzrokową naszych dzieci, rozwijamy ich spostrzegawczość i inwencję twórczą. Zapraszam do zabawy!
ZABAWY DYDAKTYCZNE
ćwiczące smak, dotyk, usprawniające pamięć wzrokową czy słuchową, rozwijające inwencję twórczą itd. dla dzieci w różnym wieku i różnej liczbie.
Zawsze przed rozpoczęciem zabawy trzeba dzieciom dokładnie wyjaśnić jej zasady i przebieg.
1. PRAWDA CZY FAŁSZ I ? /Ćwiczenie koncentracji i pamięci słuchowej/.
Najpierw musimy omówić z dziećmi, co to jest prawda, a co fałsz. Potem wyjaśnić zasady zabawy, (że przeczytamy bajkę i będziemy potem wygłaszać zdania – niektóre z nich będą prawdziwe, inne fałszywe, a dziecko ma to określić, pisząc litery P lub F przy odpowiednim numerze).
Czytamy dzieciom krótką bajkę lub jej fragment, wiersz itp. Później czytamy uprzednio przygotowane i zapisane zdania np. 10 (musimy je bowiem pamiętać przy sprawdzaniu,
jak również ich kolejność).
Jeżeli bawimy się z jednym dzieckiem, to może ono po każdym zdaniu odpowiadać bezpośrednio,
a osoba prowadząca na bieżąco weryfikuje poprawność odpowiedzi.
Jeśli dzieci jest więcej, to rozdajemy im karteczki: młodszym z liczbami od 1 do 10
i okienkami obok nich do wpisania litery P – jeśli zdanie jest prawdziwe albo litery F – jeśli jest fałszywe, a starszym dzieciom czyste kartki – same sobie to zrobią. Po skończeniu sprawdzamy razem z dziećmi czy dobrze wykonały zadanie, odczytując te fragmenty tekstu, które odnoszą się
do poszczególnych zdań.
POMOCE: Tekst bajki, kartki, coś do pisania.
2. PRAWDA CZY FAŁSZ II ? /Ćwiczenie koncentracji i pamięci wzrokowej/.
Z pozoru ta sama zabawa, tylko że zamiast czytać dzieciom bajkę pokazujemy im obraz, obrazek, plakat itp.
Pokazujemy dzieciom obraz np. na 3 minuty, w trakcie których mają w skupieniu dobrze mu się przyjrzeć i zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Potem obraz zakrywamy. Mówimy: patrz i zapamiętaj. Podczas sprawdzania poprawności odpowiedzi obraz odkrywamy, aby dziecko mogło samo zweryfikować swoje odpowiedzi.
POMOCE: Obraz, kartki, coś do pisania. Do odmierzania czasu można użyć klepsydry.
3. CO TU NIE PASUJE I? /Ćwiczenie koncentracji i spostrzegawczości/
Pokazujemy dzieciom obraz np. na 3 minuty, w trakcie których mają w skupieniu dobrze mu się przyjrzeć i zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Potem obraz zakrywamy. Musi to być obraz z dużą ilością szczegółów oraz jednym, (dwoma, trzema...- w zależności od wieku dzieci
i ich możliwości), który nie pasuje do całości. Można go samodzielnie dokleić lub dorysować.
Np. Obrazek przedstawia farmę, na której są maszyny rolnicze, zwierzęta hodowlane itd.
A my dorysowujemy tramwaj, kalendarz czy coś innego.
Po wyznaczonym czasie pytamy: co nie pasowało do farmy? Albo: czego nie powinno być na tym obrazku? Jeżeli bawimy się z jednym dzieckiem, to może ono od razu odpowiedzieć,
a osoba prowadząca na bieżąco weryfikuje poprawność odpowiedzi razem z dzieckiem.
-1-
Potem obrazek odkrywa. Jeśli dzieci jest więcej, to rozdajemy im karteczki – starsze piszą, co nie pasowało do obrazka, a młodsze mogą to narysować. I sprawdzając, obrazek także odsłaniamy.
POMOCE: Obrazek, kartki, kredki. Do odmierzania czasu można użyć klepsydry – będzie to bardziej atrakcyjne dla dzieci. Będą też widziały, kiedy kończy im się czas.
4. DZIURY W PAMIĘCI. / Ćwiczenie pamięci słuchowej i koncentracji/.
Czytamy dzieciom bajkę. Następnie czytamy ją jeszcze raz, ale tym razem co jakiś czas przerywamy, tak jak byśmy zapomnieli, co ma być dalej. Może to być słowo lub zdanie.
Np. „Dziewczynka miała czapeczkę w kolorze … (Dz.:czerwonym) dlatego nazywano ją…
(Dz.: Czerwonym Kapturkiem)”. Albo: „Biega, krzyczy pan Hilary … (Gdzie są moje okulary?!)”.
Dzieci odpowiadają pojedynczo, a nie chórem. Muszą zatem zgłaszać się do odpowiedzi przez podniesienie ręki, a prowadzący stara się wybierać do odpowiedzi za każdym razem inne dziecko.
POMOCE: Tekst bajki, wiersza itp.
Hanna Wasilewska