Od dnia 27.04 materiały logopedyczne będą przesyłane indywidualnie do każdego ucznia.
Bardzo proszę o utrwalanie ćwiczeń codziennie przed lustrem. Przed powtarzaniem wyrazów
proszę o wykonanie ćwiczeń narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia będą przesyłane w środy
i w piątki. Życzę miłej pracy.
W dn. 30.03.2020r. ( poniedziałek), zostały przekazane ćwiczenia logopedyczne dla dzieci objętych terapią
Dzieci z zaburzonym szeregiem szumiącym, otrzymały wierszyk „ Cicho – sza”
„Cicho – sza”
Szeptem mówi mała myszka
Cicho skacze szara pliszka.
Wszystkich wokół uciszają,
Obie małe dzieci mają.
Spadła z drzewa ciężka szyszka,
W szafce zaszurała łyżka,
Wyszła z norki mała myszka,
Z szumem przyfrunęła pliszka.
Cisza – szepczą zatroskane
Dzieci muszą być wyspane.
Uczniowie z seplenieniem szeregu syczącego otrzymali dwa wierszyki:
„ Maskotki”
Mała Tereska ma dwa pieski:
Jeden różowy, drugi niebieski.
Obydwa mają spłaszczone noski,
Wesołe oczka, skręcone włoski.
Te aksamitne miłe maskotki
Spokojnym lalkom nie zrobią psotki.
Dzieci z pararotacyzmem otrzymały wyrazy zaczynające się na – tra, dra.
Te materiały należy wraz z ćwiczeniami narządów artykulacyjnych utrwalać codziennie 5, 10 minut
przed lustrem. Następne materiały zostaną wysłane dn. 06.04.2020 r. Życzę miłej pracy.
W dn.06.04 zostały uczniom przekazane następne ćwiczenia logopedyczne. Dzieci z zaburzonym
szeregiem szumiącym otrzymały wierszyk „Łakomczuszek”
Kto do szuflady włożył szynkę?
Kto w szafie trzyma wieprzowinkę?
Kto pół szarlotki ukrył za koszem?
Kto w nocy szura w kuchni bamboszem?
Kto wyjął z szafek mąkę i kaszę?
Wszyscy z przykrością patrzą na Maszę.
– Ja tylko... trzymam to na potem.
Czy szynka w szafie jest kłopotem ?
Uczniowie z zaburzonym szeregiem syczącym otrzymali wiersz „Stół i krzesła”
Za srebrzystym potokiem
rosły sosny wysokie.
Rosły sosny szumiące -
wypieściło ja słońce.
Płyną echa dalekie:
głosy drwali, stuk siekier...
Pożegnały bór sosny -
nie dożyły do wiosny.
Na tartaku pił jęki -
sosna twarde ma sęki...
I co teraz? Co teraz?
Stolarz deski zabiera.
Wyheblował stos desek -
będzie stolik, sześć krzeseł.
Poprosimy dziadziusia,
by na jednym z nich usiadł...
Ćwiczenia logopedyczne należy utrwalać codziennie przed lustrem. Życzę miłej pracy.
W dniu 15.04. 2020 zostały przekazane uczniom uczęszczającym na zajęcia logopedyczne następne
materiały. Dzieci z zaburzonym szeregiem szumiącym otrzymały wiersz „ Leszek kucharz”
Leszek to kucharz, a w szafie Leszka
to, co przepyszne od dawna mieszka
gulasz, szaszłyki, w kieliszku paluszki,
groszek w garnuszkach, szarlotki okruszki,
kasza, kaszanka, wyroby domowe,
szynka, kosz malin, przetwory gruszkowe.
Dzieci z zaburzonym szeregiem syczącym otrzymały wiersz „ Wiosenna pobudka”
Po lasku skropionym poranną rosą
biegną dwa lisy i suseł boso.
Skąd taki hałas? Kto sen nam psuje?
To las jest, a w lasach nikt nie hałasuje!
Wstały jednak listki i trawa wstała.
Pcha płatki do słonka sasanka ospała.
Wstały borsuki, sarenka malutka...
To wiosna las wita: „Wstajemy! Pobudka!”
Uczniowie z pararotacyzmem otrzymali wyrazy zaczynające się na pra, bra.
Życzę wszystkim miłej pracy.
20.04.2020r.
W dniu 20.04 zostały przekazane uczniom następne ćwiczenia logopedyczne. Dzieci z zaburzonym szeregiem szumiącym otrzymały wiersz „ Szeryf Mateusz”.
Szeryf Mateusz, wypiwszy trzy kawy,
pisze depeszę do krewnych z Warszawy:
Wujaszku szanowny, przybywam już w piątek.
Przygotuj mi, proszę, na poddaszu kątek,
pysznego gulaszu trzy pełne garnuszki,
łóżko, dwie łyżki, talerz i poduszki.
Uczniowie z zaburzonym szeregiem syczącym otrzymali wiersz „ Tereska plastyk”
Tereska w soboty ma kurs rysowania
na którym rysunek rysuje, od rana:
na skraju lasku wyschniętą sosenkę,
pod suchą sosną – maleńką sarenkę.
Obok gajowy, we własnej osobie,
a sarna, bez strachu, trawkę skubie sobie.
Ćwiczenia należy utrwalać codziennie przed lustrem, razem z ćwiczeniami narządów artykulacyjnych. Życzę miłej pracy.